FANDOM

Więc tak to wygląda.

—Ostatnie słowa Logana

Wolverine (urodzony jako James "Jimmy" Howlett, zwykle określany jako Logan) był mutantem urodzonym z wysuwanymi pazurami kostnymi, ulepszonymi parametrami fizycznymi i silnym czynnikiem leczącym.

Żyjąc przez prawie dwa stulecia, życie Logana było pełne krwi, nienawiści, wojny, cierpienia i zdrady.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

James "Jimmy" Howlett urodził się w 1832 roku w tym, co później nazwano Północno-Zachodnimi Terytoriami Kanady. W 1845 r. James leżał chory w swoim łóżku, podczas gdy Victor, który go odwiedzał i spędzał z nim czas. W pewnym okresie do jego domu wtargnął pijany Thomas Logan (który miał romans z żoną Johna Howletta) szukając matki Jamesa Elizabeth Howlett. Thomas pokłócił się z Johnem, którego zabił. James słyszał strzał z brani, więc poszedł sprawdzić co się stało. Zastał martwe ciało Johna.

To po tym smutnym incydentem, w akcie zemsty, mutacja Jamesa zaczęła się ujawniać, gdy wyrastały kostne szpony, powoli wynurzające się z pięści. W szalonej furii, James wbił swojego pazury w Thomasa. Thomas przed śmiercią ujawnił Jamesowi, że on był jego prawdziwym ojcem, a nie John. To wywołało przerażenie u Jamesa.

Po śmierci Thomasa, Elizabeth odtrąciła swojego syna nazywając go dziwakiem i pytając się czym on jest.

Zdezorientowany tym, co się z nim dzieje, James uciekł i pobiegł do lasu, a Victor za nim. Po ucieczce Victor, który również był mutantem, dogonił i wyprzedził Jamesa. Victor powiedział, że są braćmi i przysięgli trzymać się razem i że będą się troszczyć o siebie nawzajem, bez względu na wszystko. Jako że Victor był naprawdę jego rodziną, ponieważ mieli wspólnego ojca, James zaczął używać imienia "Logan".

Przez następne 128 lat, gdy dwaj chłopcy stali się mężczyznami, Logan i Victor walczyli dzielnie razem jako żołnierze dla Stanów Zjednoczonych w licznych wojnach. Wojny, w których brali udział obydwaj bracia przez te wszystkie lata, obejmowały wojnę secesyjną, I Wojnę Światową (na froncie zachodnim), II wojnę światową oraz wojnę w Wietnamie wykorzystując ich zmutowane moce. Jednak Victor z czasem stawał się coraz bardziej gwałtowny i niekontrolowany.

Prolog Wolverine Edytuj

Kiedyś w 1945 roku Logan przeniósł się z frontu europejskiego na front Pacyfiku, gdzie został schwytany przez siły japońskie przed 9 sierpnia i trafił do obozu jenieckiego w pobliżu Nagasaki. Podczas bombardowania Nagasaki 9 sierpnia 1945 roku, Logan ratuje życie Ichirō Yashidy, młodego oficera Cesarskiej Japońskiej Armii. Po uratowaniu życia Yashida dziękuje mu i oferuje japoński miecz samurajski jako dowód wdzięczności. Logan odmawia, ale twierdzi, że musi go zatrzymać dla siebie, obiecując, że wróci w przyszłości.

X-Men: Pierwsza klasa Edytuj

W 1962 roku, podróżując po świecie, szukając mutantów do walki z klubem Hellfire, młody Charles Xavier i Erik Lehnsherr spotykają Logana w barze. Przedstawili się, ale zanim mogli kontynuować, Wolverine odprawia ich.