FANDOM

Logan – trzeci i ostatni film z trylogii Wolverine oraz dziesiąta część z serii filmów X-Men. W reżyserii Jamesa Mangolda, który wyreżyserował także film Wolverine, w filmie pojawiają się Hugh Jackman, wcielający się w rolę Logana oraz Patrick Stewarta jako Charles Xavier/Professor X. Film jest także znany z tego, że Jackman i Stewart po raz ostatni zagrali swoje dotychczasowe postacie.

Film ostał wydany na całym świecie 3 marca 2017 roku.

Obsada Edytuj

Streszczenie Edytuj

W 2029 roku zmutowana populacja znacznie się zmniejszyła, a X-Men rozpadli się. Żaden nowy mutant nie narodził się od ponad dwudziestu lat, a ponieważ ich liczba zanikła, marzenia Charlesa Xaviera o nowym stadium ewolucji powoli umarły.

Zmęczony Logan poddał się alkoholizmowi, teraz zarabia na życie jako kierowca limuzyn w mieście na granicy Meksyku ze Stanami Zjednoczonymi, i prosi o leki, które zabiera na południe do odległego, prowizorycznego domu oraz kryjówki, którą dzieli z Calibanem, opiekunem chorego i chorego, starego Charlesa Xaviera, którym on i Logan się opiekują i ukrywają. Ponadto u Logana zanikła zdolność do regeneracji, a na jego ciele widać oznaki starości i blizny z poprzednich walk.

Pewnego dnia, próby Logana, by ukryć się przed światem i jego spuścizną, kończą się, gdy nieznajoma kobieta prosi go, by zaprowadził dziewczynę o imieniu Laura do Kanady. Na początku Logan odmawia, ale profesor zdradza, że ​​długo czekał na nią. Laura jest niezwykle waleczna i jest pod wieloma względami podobna do Logana. Jest ścigana przez Bandyci pod wodzą Donalda Pierce'a i złowieszczych postaci pracujących dla potężnej korporacji znanej jako Alkali-Transigen próbują porwać Laurę, ponieważ jej DNA zawiera sekret łączący ją z Loganem. Rozpoczyna się nieubłagana pogoń, a zgrzybiały Logan jest zmuszony zadać sobie pytanie, czy potrafi, a nawet chce dobrze wykorzystać swoje pozostałe moce, gdy jest wciągany do działania, mimo swojej beznadziejności.